Cukrász alapanyagok és kellékek egy helyen

Szolgáltatási feltételekTorta-Shop
Nincs kép beállítva

Általános szerződési feltételek

A jelen ÁSZF tartalmazza a Torta-shop.hu (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint: 

A Webáruház címe:

http://torta-shop.hu

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Szolgáltató neve: Vargáné Bata Csilla
Székhely címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Nyilvántartási szám: 39495696
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Oroszlányi Járási Hivatal Okmányiroda
Statisztikai számjel:66816809479123111
Adószám: 66816809-1-31
Bankszámlaszám : K&H bank: 10408117-69495152-56561006

Alvállalkozó:

Szolgáltató neve: Varga Zoltán
Székhely címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Nyilvántartási szám: 50791295
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Oroszlányi Járási Hivatal Okmányiroda
Statisztikai számjel:678078559-4791-231-11
Adószám: 67807859-1-31
Bankszámlaszám : K&H bank: 10408117-69495152-56561006

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:

Cím: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Telefon: +36204162444
E-mail: rendeles@torta-shop.hu; tortashop@gmail.com
Nyitva tartása: Hétfő – Péntek: 8h – 16h, 

Az általános szerződési feltételek elfogadása

  1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
    2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem. 

A megrendelés lépései:

  1. A regisztráció menete:

A Főoldalon található Belépés - Regisztrálás menüpont alatt, majd a Regisztrálás
ikonra kattintva, az adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.

Itt a Megrendelő személyes adatait: név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, postázási és számlázási címet  kell megadnia. Ezeket a személyes adatokat kizárólag a megrendelések pontos teljesítése és  a kapcsolatfelvétel érdekében kéri és tárolja a Szolgáltató. A Weboldalon történő regisztrációjával a Megrendelő kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

 

A Torta-Shop a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott  adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 A Torta-Shopot nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

A Torta-Shop minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Belépés - Regisztrálás menüpont alatt az Adat Módosítás linkre kattintva van mód, melyet a rendelés elküldése előtt kell végrehajtani. Szolgáltatót a regisztrált adatok Megrendelő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

ATorta-Shop internetes áruház lehetővé teszi vásárlói számára a kapcsolattartás megszüntetését, az adatainak törlését az áruház nyilvántartásából. Ehhez kérjük, küldjön egy e-mailt az tortashop@gmail.com címre, amely tartalmazza a regisztrációkor megadott e-mail címet és nevet.

 

Ha Ön tévedésből vagy téves tartalommal küldi el megrendelését a Torta-Shop részére,  akkor kérem  jelezze ezt a +36204162444 – os telefonszámon vagy a tortashop@gmail.com email címre küldött üzenetben.
2. A kosár használata:

A kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintva megjelenő, a 
termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosár” gomb használatával teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni a Weboldalon található kosár ikonra 
kattintva, illetve a Kosár tartalma törölhető az egyes termékek melletti „töröl” gombra kattintva.

 Ha a Megrendelő a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Megrendel” feliratra kattintva ellenőrizheti újra a termékeket, azok mennyiségét, valamint a csomagküldéshez szükséges adatokat.

  Itt van lehetőség még kiválasztani a szállítási módot:Postai házhozszállítás, postán maradó, postapont vagy csomagautomata. Valamint 1 illetve 2 napos szállítási kiválasztása.
A Megjegyzés szövegrészbe bármilyen megjegyzését beleírható, mely vonatkozzon a megrendelt termékre, vagy szállításra. 
3. A megrendelés visszaigazolása
A Megrendelő által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Megrendelő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

 A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a 
polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének  rendelkezéseit.

Az adásvételi szerződés létrejötte:

  1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.) 
    2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. 
    3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja. 

A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. 

Árak

A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val nem növelt bruttó árak ( alanyi adómentesség révén) , melyek csak a termék árát tartalmazzák, annak szállítási költségeit nem. Az árak forintban értendőek.

Eljárás hibás ár esetén

Előfordulhat, hogy  technikai hiba miatt, gépelési hiba miatt, stb - hibás ár szerepel a honlapon. Ilyen hibás ár esetén a megrendelést  nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron ad le rendelést, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi megrendelés esetén az Eladó  felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles megrendelését megerősíteni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

Kiszállítás:

  1. A szállítási határidő lehet 1 illetve 2 munkanapos. Postai házhozszállítással, postán maradó, postapontra illetve csomagautomatába történő szállítással.
  2. A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
    3. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. 

Posta házhozszállítás lényege: A vásárló által megadott szállítási címre viszi az MPL a megrendelt terméket .

Postán maradó szállítás lényege: A vásárló által a megrendeléskor a megjegyzés rovatba megadott postára( posta számát, és pontos címét kell magadni) szállítja az MPL a csomagot. 

Csomagautomata: A Vásárló által megrendelt termékeket, a meggrendeléskor a megjegyzés rovatba megadott csomagautomatába ( csomaogautomata száma, pontos címét kell megadni)  szállítja az MPL a csomagot. Ez esetben csak meghatározott méretű csomagok küldhetőek, mivel a csomagautomatákbanmeghatározott méretű boxok találhatóak.

Postapont, Mol postapont szállítás: Ez esetben a vásárló a megrendeléskor a megjegyzés rovatba megjelölt postapontra, mol postaponta ( pontos cím és pont számának megadása)  kéri a csomagot, melyet a MPL szállít. 

Lehetséges fizetési módok

  1. Utánvéttel: a készpénzzel a kézbesítéskor
  2. Banki átutalás (előre utalás) K&H bank : 10408117-69495152-56561006
  3. Kedvezményezett neve:  Vargáné Bata Csilla

Szállítási díjak: 2016. 04.01-től érvényes

Postai díjszabás Házhoz szállítással előre utalással

         1 napos     2 napos

1 kg      1000 ft          900 ft          

2 kg      1070 ft        1000 ft

5 kg      1290 ft        1200 ft 

10 kg    1550 ft        1400 ft

20 kg    2000 ft        1800 ft

 

Postai házhoz szállítás utánvéttel

       1 napos     2 napos

1 kg      1200 ft        1100 ft          

2 kg      1270 ft        1200 ft

5 kg      1490 ft        1400 ft 

10 kg    1750 ft        1600 ft

20 kg    2200 ft        2000 ft

 

Postán maradó, Postapontra, csomagautomatába történő kézbesítés előre utalás esetén

 

       1 napos     2 napos

1 kg      820 ft          730 ft          

2 kg      900 ft          800 ft

5 kg      1050 ft        1000 ft 

10 kg    1250 ft        1130 ft

20 kg    1650 ft        1500 ft

 

Postán maradó, Postapontra, csomagautomatába történő kézbesítés utánvétellel

 

       1 napos     2 napos

1 kg      1020 ft        930 ft          

2 kg      1100 ft        1000 ft

5 kg      1250 ft        1200 ft 

10 kg    1450 ft        1330 ft

20 kg    1850 ft        1700 ft

 

Elállási jog

A  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. mellékletében található Elállási/Felmondási tájékoztató Törvény alapján.

A vásárló ( az a természetes személy, aki a termékeket megrendelte) élhet a törvény által előírt elállási jogával, melyet a termék(ek) átvételétől számított 15 napon bellül érvényesíthet, indoklás nélkül.  Az elállási jogot már a rendelés leadásától (szerződés megkötésétől)  is érvényesítheti, ugyan csak indoklás nélkül.

Elállási jogot a vásárló érvényesítheti: telefonon, e-mailban, postai úton ajánlott levélben is.

A szolgáltató minden esetben, emailban, visszaigazolja, hogy az elállási jogát a vásrlónak tudomásul vette.

A szolgáltató az elállás dátumát a beérkezett telefonhívás, emailban a beérkezés időpontja,  postai útón a feladás dátumát veszi figyelembe.

Ha a vásárló a termék(ek) átvétele után kívánja az ellálási jogát érvényesíteni, akkor kötelessége haladéktalanul a termék(eket) az igény érvényesítésével egy időben a szolgáltatónak visszajuttatni, az általa megadott címre. 

Ez esetben a szolgátató a termék(ek) vételárát azonnal, de legkésőbb a határozat kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a vásárlónak, a vásárlás alkalmával választott fizetési módban. A szolgáltatónak jogában áll a kifizetést addig elhalasztani, míg a termék(eket) kézhez nem kapta, vagy a fogyasztó igazolni tudja, hogy a termék(eket) feladta

A szolgáltató vásárlást terhelő szállítási költségeket is vissza fizeti.

Az ellálási jog gyakorlásával járó költségek a vásárlót terhelik. A szolágltató visszaküldött temék(eket) utánvétesen nem áll módjában átvenni, hiszen az elálási jog gyakorlásával járó költégek a vásárlót terhelik. 

A vásárló csak akkor vonható felelősségre a termék(ek) értékcsökkenése miatt, ha az bizonyíthatóan a termék(ek) nem megfelelő használata miatt történt.

A vásárlót mikor nem illeti meg az elállási jog: 

Olyan zárt csomaoglású termékekre, melyek egészségvédelmi vagy higéniai okokból az átvételt követő flbontás után már nem küldhető vissza.

Élelmiszernek minősülő, színezékek, adalákanyagok, aromák, bevonók, ehető dekorációk a felbontása után a vásárló már nem érvényesítheti az ellálási jogát.

Ellállái jog gyakorlása eseten a szolgáltató adatai:

Név: Vargáné Bata Csilla

Cím: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.

email: tortashop@gmail.com

telefon: 06204162444

 

Elállási nyilatkozatminta

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található Elállási/Felmondási nyilatkozat Törvénye alapján.. 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………………

A fogyasztó neve: …………………………………………………………………………………

A fogyasztó címe: …………………………………………………………………………………

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha a vételárat banki átutalással térítsük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

A fogyasztó aláírása: 

…………………………………………………………………………………

 

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

A  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében található A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató Törvény alapján. 

Hibás teljesítés

Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Az Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Az  Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

A Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

  • ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
  • ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Jótállás

A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén 

A jótállásnak két fajtája van: 

  • a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és 
  • a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. 

Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor. 

A jótállás tartalma

Akár kötelező, akár szerződéses jótállásról legyen szó, a szerződés hibátlan teljesítéséért a jótálló felel, és a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (Ptk. 6:171. §).

A jótállás alapján érvényesíthető jogok a kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel - érvényesíteni.

A jótállási idő a tényleges teljesítéssel kezdődik, időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása

A vásárló ugyan azon termék(ek) esetén egyszerre párhuzamossan nem érvényesítheti a kellékszavatosságot illetve a jótállás igényét.

 Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

  1. Személyes bejelentés
    A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál . Ekkor az Szolgáltató a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
    - a vásárló nevét, címét, 
    - a termék megnevezését, vételárát, 
    - a vásárlás időpontját, 
    - a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását, 
    - a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt, 
    - a kifogás rendezésének módját. 
    Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. 
    A jegyzőkönyv másolatát a vásárlónak átadja. 

    2. Írásban történő bejelentés
    A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött levélben, vagy elektronikus levélben.
    Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét, 
    - a termék megnevezését, vételárát, 
    - a vásárlás időpontját, 
    - a hiba bejelentésének időpontját,
    - a hiba leírását,
    - a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt. 

Szolgáltató neve: Vargáné Bata Csilla

címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.

email: toertashop@gmail.com

telefon: 06204162444

A szolgáltó a benyújtott panaszra harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Történhet a panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Valamint a panasztétel történhet Bírósági eljárás keretében. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületet is felkereshet a vásárló a panaszával. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu.


Rólunk
Kapcsolat