Szolgáltatási feltételekTorta-Shop

Általános szerződési feltételek
A jelen ÁSZF tartalmazza a Torta-shop.hu (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe:
http://torta-shop.hu
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Szolgáltató neve: Vargáné Bata Csilla
Székhely címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Nyilvántartási szám: 39495696
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Oroszlányi Járási Hivatal Okmányiroda
Statisztikai számjel:66816809479123111
Adószám: 66816809-1-31
Bankszámlaszám : K&H bank: 10408117-69495152-56561006
Alvállalkozó:
Szolgáltató neve: Varga Zoltán
Székhely címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Nyilvántartási szám: 50791295
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Oroszlányi Járási Hivatal Okmányiroda
Statisztikai számjel:678078559-4791-231-11
Adószám: 67807859-1-31
Bankszámlaszám : K&H bank: 10408117-69495152-56561006
Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:
Cím: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
Telefon: +36204162444
E-mail: rendeles@torta-shop.hu; tortashop@gmail.com
Nyitva tartása: Hétfő – Péntek: 8h – 16h,
Az általános szerződési feltételek elfogadása
- A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
A megrendelés lépései:
- A regisztráció menete:
A Főoldalon található Belépés - Regisztrálás menüpont alatt, majd a Regisztrálás
ikonra kattintva, az adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.
Itt a Megrendelő személyes adatait: név, e-mail cím, jelszó, telefonszám, postázási és számlázási címet kell megadnia. Ezeket a személyes adatokat kizárólag a megrendelések pontos teljesítése és a kapcsolatfelvétel érdekében kéri és tárolja a Szolgáltató. A Weboldalon történő regisztrációjával a Megrendelő kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
A Torta-Shop a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Torta-Shopot nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
A Torta-Shop minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Belépés - Regisztrálás menüpont alatt az Adat Módosítás linkre kattintva van mód, melyet a rendelés elküldése előtt kell végrehajtani. Szolgáltatót a regisztrált adatok Megrendelő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
ATorta-Shop internetes áruház lehetővé teszi vásárlói számára a kapcsolattartás megszüntetését, az adatainak törlését az áruház nyilvántartásából. Ehhez kérjük, küldjön egy e-mailt az tortashop@gmail.com címre, amely tartalmazza a regisztrációkor megadott e-mail címet és nevet.
Ha Ön tévedésből vagy téves tartalommal küldi el megrendelését a Torta-Shop részére, akkor kérem jelezze ezt a +36204162444 – os telefonszámon vagy a tortashop@gmail.com email címre küldött üzenetben.
2. A kosár használata:
A kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintva megjelenő, a
termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosár” gomb használatával teheti Kosarába.
A Kosár tartalmát megtekinteni a Weboldalon található kosár ikonra
kattintva, illetve a Kosár tartalma törölhető az egyes termékek melletti „töröl” gombra kattintva.
Ha a Megrendelő a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Megrendel” feliratra kattintva ellenőrizheti újra a termékeket, azok mennyiségét, valamint a csomagküldéshez szükséges adatokat.
Itt van lehetőség még kiválasztani a szállítási módot:Postai házhozszállítás, postán maradó, postapont vagy csomagautomata. Valamint 1 illetve 2 napos szállítási kiválasztása.
A Megjegyzés szövegrészbe bármilyen megjegyzését beleírható, mely vonatkozzon a megrendelt termékre, vagy szállításra.
3. A megrendelés visszaigazolása
A Megrendelő által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Megrendelő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Megrendelő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a
polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Az adásvételi szerződés létrejötte:
- Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
A termék lényeges tulajdonságai
A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
Árak
A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val nem növelt bruttó árak ( alanyi adómentesség révén) , melyek csak a termék árát tartalmazzák, annak szállítási költségeit nem. Az árak forintban értendőek.
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy technikai hiba miatt, gépelési hiba miatt, stb - hibás ár szerepel a honlapon. Ilyen hibás ár esetén a megrendelést nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron ad le rendelést, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi megrendelés esetén az Eladó felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles megrendelését megerősíteni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.
Kiszállítás:
- A szállítási határidő lehet 1 illetve 2 munkanapos. Postai házhozszállítással, postán maradó, postapontra illetve csomagautomatába történő szállítással.
- A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
3. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
Posta házhozszállítás lényege: A vásárló által megadott szállítási címre viszi az MPL a megrendelt terméket .
Postán maradó szállítás lényege: A vásárló által a megrendeléskor a megjegyzés rovatba megadott postára( posta számát, és pontos címét kell magadni) szállítja az MPL a csomagot.
Csomagautomata: A Vásárló által megrendelt termékeket, a meggrendeléskor a megjegyzés rovatba megadott csomagautomatába ( csomaogautomata száma, pontos címét kell megadni) szállítja az MPL a csomagot. Ez esetben csak meghatározott méretű csomagok küldhetőek, mivel a csomagautomatákbanmeghatározott méretű boxok találhatóak.
Postapont, Mol postapont szállítás: Ez esetben a vásárló a megrendeléskor a megjegyzés rovatba megjelölt postapontra, mol postaponta ( pontos cím és pont számának megadása) kéri a csomagot, melyet a MPL szállít.
Lehetséges fizetési módok
- Utánvéttel: a készpénzzel a kézbesítéskor
- Banki átutalás (előre utalás) K&H bank : 10408117-69495152-56561006
- Kedvezményezett neve: Vargáné Bata Csilla
Szállítási díjak: 2016. 04.01-től érvényes
Postai díjszabás Házhoz szállítással előre utalással
1 napos 2 napos
1 kg 1000 ft 900 ft
2 kg 1070 ft 1000 ft
5 kg 1290 ft 1200 ft
10 kg 1550 ft 1400 ft
20 kg 2000 ft 1800 ft
Postai házhoz szállítás utánvéttel
1 napos 2 napos
1 kg 1200 ft 1100 ft
2 kg 1270 ft 1200 ft
5 kg 1490 ft 1400 ft
10 kg 1750 ft 1600 ft
20 kg 2200 ft 2000 ft
Postán maradó, Postapontra, csomagautomatába történő kézbesítés előre utalás esetén
1 napos 2 napos
1 kg 820 ft 730 ft
2 kg 900 ft 800 ft
5 kg 1050 ft 1000 ft
10 kg 1250 ft 1130 ft
20 kg 1650 ft 1500 ft
Postán maradó, Postapontra, csomagautomatába történő kézbesítés utánvétellel
1 napos 2 napos
1 kg 1020 ft 930 ft
2 kg 1100 ft 1000 ft
5 kg 1250 ft 1200 ft
10 kg 1450 ft 1330 ft
20 kg 1850 ft 1700 ft
Elállási jog
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. mellékletében található Elállási/Felmondási tájékoztató Törvény alapján.
A vásárló ( az a természetes személy, aki a termékeket megrendelte) élhet a törvény által előírt elállási jogával, melyet a termék(ek) átvételétől számított 15 napon bellül érvényesíthet, indoklás nélkül. Az elállási jogot már a rendelés leadásától (szerződés megkötésétől) is érvényesítheti, ugyan csak indoklás nélkül.
Elállási jogot a vásárló érvényesítheti: telefonon, e-mailban, postai úton ajánlott levélben is.
A szolgáltató minden esetben, emailban, visszaigazolja, hogy az elállási jogát a vásrlónak tudomásul vette.
A szolgáltató az elállás dátumát a beérkezett telefonhívás, emailban a beérkezés időpontja, postai útón a feladás dátumát veszi figyelembe.
Ha a vásárló a termék(ek) átvétele után kívánja az ellálási jogát érvényesíteni, akkor kötelessége haladéktalanul a termék(eket) az igény érvényesítésével egy időben a szolgáltatónak visszajuttatni, az általa megadott címre.
Ez esetben a szolgátató a termék(ek) vételárát azonnal, de legkésőbb a határozat kézhezvételét követő 14 napon belül visszafizeti a vásárlónak, a vásárlás alkalmával választott fizetési módban. A szolgáltatónak jogában áll a kifizetést addig elhalasztani, míg a termék(eket) kézhez nem kapta, vagy a fogyasztó igazolni tudja, hogy a termék(eket) feladta
A szolgáltató vásárlást terhelő szállítási költségeket is vissza fizeti.
Az ellálási jog gyakorlásával járó költségek a vásárlót terhelik. A szolágltató visszaküldött temék(eket) utánvétesen nem áll módjában átvenni, hiszen az elálási jog gyakorlásával járó költégek a vásárlót terhelik.
A vásárló csak akkor vonható felelősségre a termék(ek) értékcsökkenése miatt, ha az bizonyíthatóan a termék(ek) nem megfelelő használata miatt történt.
A vásárlót mikor nem illeti meg az elállási jog:
Olyan zárt csomaoglású termékekre, melyek egészségvédelmi vagy higéniai okokból az átvételt követő flbontás után már nem küldhető vissza.
Élelmiszernek minősülő, színezékek, adalákanyagok, aromák, bevonók, ehető dekorációk a felbontása után a vásárló már nem érvényesítheti az ellálási jogát.
Ellállái jog gyakorlása eseten a szolgáltató adatai:
Név: Vargáné Bata Csilla
Cím: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
email: tortashop@gmail.com
telefon: 06204162444
Elállási nyilatkozatminta
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található Elállási/Felmondási nyilatkozat Törvénye alapján..
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………………………………………………
A fogyasztó neve: …………………………………………………………………………………
A fogyasztó címe: …………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha a vételárat banki átutalással térítsük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó aláírása:
…………………………………………………………………………………
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében található A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató Törvény alapján.
Hibás teljesítés
Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.
Kellékszavatosság
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
Az Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:
- ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
- ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Jótállás
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén
A jótállásnak két fajtája van:
- a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
- a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.
A jótállás tartalma
Akár kötelező, akár szerződéses jótállásról legyen szó, a szerződés hibátlan teljesítéséért a jótálló felel, és a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (Ptk. 6:171. §).
A jótállás alapján érvényesíthető jogok a kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel - érvényesíteni.
A jótállási idő a tényleges teljesítéssel kezdődik, időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása
A vásárló ugyan azon termék(ek) esetén egyszerre párhuzamossan nem érvényesítheti a kellékszavatosságot illetve a jótállás igényét.
Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
- Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál . Ekkor az Szolgáltató a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárlónak átadja.
2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött levélben, vagy elektronikus levélben.
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
Szolgáltató neve: Vargáné Bata Csilla
címe: 2840. Oroszlány, Bem József utca 6.
email: toertashop@gmail.com
telefon: 06204162444
A szolgáltó a benyújtott panaszra harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Történhet a panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Valamint a panasztétel történhet Bírósági eljárás keretében. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületet is felkereshet a vásárló a panaszával. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu.
Rólunk
Kapcsolat